Na reklamy nereaguju, okamžitě je mažu a pisatele blokuju!

Jak přišla Panenka Maria o nevinnost

21. ledna 2012 v 20:39 | Kerria |  Na téma týdne
Jednoho slunečného říjnového dne se dvě zaměstnankyně obecního úřadu palicovaly před kostelem a příšerně se nudily. Už několik dní nebylo do čeho píchnout a všichni zaměstnanci byli stále posíláni na stejná místa uklízet padající listí. Jenže listí zatím spíš nepadalo, než padalo a tak jen každý den zametly silnici a chodník. Za dvě hodiny nebylo co dělat, a to se nijak moc nehonily, spíš naopak. Vyhrabat listí z trávy byla Sysifovská práce, protože ho tam bylo tak málo, že prokluzovalo mezi zuby hrábí. To stačí tak jednou za týden


Místo u kostela bylo šikovně zašité, za celou směnu kolem prošla jen pošťačka a dvě důchodkyně z nedalekého penzionu. A tak nic děvčatům nebránilo schovat si nářadí za kostelní věž, sundat oranžové vesty, sednout si na lavičku a povídat si o všem možném. Je až spodivem, jak si rozumněly, přestože věkově patřily každá do úplně jiné generace. Nebo možná právě proto? Možná jedna druhé zprostředkovávaly pohled té druhé generace a pomáhaly si navzájem vidět svět očima matky nebo dcery. Jen kamenní svatí byli svědky těch rozhovorů v nichž nic nebylo tabu.

Onoho dne se rozhodly blíže prohlédnout právě ty sochy svatých. A pochopitelně i rozhovor se točil kolem nich. Ale protože ani jedna z nich neznala podrobnosti o katolických svatých, nakonec skončily u sochy Panny Marie. A já vám teď přináším téměř autentický přepis jejich rozhovoru.

S: A čím se vlastně proslavila?
K: (překvapená tím, že někdo nezná tu prastarou legendu)
Byla to matka Ježíše Krista.
S: Jak potom mohla být panna?
K: Byla. Ježíš byl Boží syn.
S: Ale pak to musela dělat se samotným Bohem a stejně nemohla být panna.
K: Mohla, protože k sexu jako takovému mezi ní a Bohem nedošlo. Byl to zázrak, něco jako kouzlo.
S: To je blbost. Jak je možné, že jí na to všichni skočili.
K: Ale neskočili. Její snoubenec Josef se naštval, obvinil ji z nevěry a chtěl se s ní rozejít. Jenže pak se mu zjevil anděl, který mu řekl, že Marie mu nevěrná nebyla.
S: Ale co ti ostatní, jak ti tomu uvěřili?
K: Také jim to řekl anděl, ale o něco později. Až když se Ježíšek narodil zjevil se anděl pastýřům. Zpívá se to přece i v mnoha koledách.
S: A jak se narodil?
K: Jak jak? Asi normálně, ne?
S: No já myslela, že nějak jinak. Když mohl být jinak počat...
K: O nějakém jiném způsobu Bible nemluví. Císařský řez se sice prováděl už do dob Julia Cézara, ale co jsem slyšela, tak jen na ženách, které při porodu zemřely. Šlo jen o záchranu toho nenarozeného dítětě.
S: Ale když porodila normálně, tak už potom nebyla panna. A bylo by to vůbec technicky možné?
K: Proč ne? Když tu panenskou blánu protrhne takový malý kousíček masa, tak proč by to neprotrhlo dítě. Krom toho, potrhané zbytky panenské blány zůstávají až do porodu. Teprve porodem se definitivně zlikviduje.
S: Takže Ježíš vlastně odpanil svou vlastní matku! ... Při porodu.
K: To mě nikdy nenapadlo, ale i tak se to dá říct.
S: Fuj! To je nechutný!

Před tímto kostelem se ten rozhovor udál.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Voldy,Miška,Slim,Eruvië Voldy,Miška,Slim,Eruvië | 21. ledna 2012 v 20:57 | Reagovat

:D tak to je dobrej rozhovor :D

2 Christine Christine | Web | 21. ledna 2012 v 21:06 | Reagovat

Tak to mě rozesmálo :D Ježíš odpanil svou matku :D Takhle to Bible asi nebere :D

3 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 21:14 | Reagovat

Sem ráda, že jsem u takového rozhovoru nemusela být.

4 Malkiel Malkiel | Web | 21. ledna 2012 v 21:21 | Reagovat

To je neuvěřitelné k čemu lze dojít při takovém běžném rozhovoru. :D

5 Kája Kája | Web | 21. ledna 2012 v 21:24 | Reagovat

Pěkný závěr. Mělo by se to do bible připsat.

6 Sashay Sashay | Web | 21. ledna 2012 v 21:46 | Reagovat

:D úžasné :D presne k takému záveru som došla aj ja dávnejšie :D

7 Kerria Kerria | Web | 21. ledna 2012 v 21:57 | Reagovat

[3]: Proč? Pohoršuje tě to? Svým způsobem to tak je.

[4]: Tak to dopadá, když člověk nad něčím trošku víc zamyslí.

8 Zuzu Zuzu | Web | 21. ledna 2012 v 22:24 | Reagovat

dává to smysl =DD

9 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 21. ledna 2012 v 22:32 | Reagovat

Dobrá debata, inu dost zavádějící otázka pro vědce i filozofy. :) Představa, že to bylo jinak a samotný Bůh se dopustil hříchu a ukázal, že je v něm dost lidskosti, je snad i kacířská.

10 Taychi Taychi | Web | 21. ledna 2012 v 22:39 | Reagovat

Budu si to pamatovat. Nikdy jsem se nad tím více nezamýšlela.

11 Pérák Pérák | Web | 21. ledna 2012 v 22:48 | Reagovat

Mě by jen zajímalo jak ty ženy poznaly sochu panny Marie? Každé vyobrazení znázorňující svatořečenou osobu skrývá neznalým věci určitý fragment, který prozrazuje o jakého svatého se jedná? :-)

12 Praguois Praguois | E-mail | 21. ledna 2012 v 22:51 | Reagovat

Právě jsem si vzpoměl na hodiny dogmatiky se spectabilis Prof. Wolfem:-)
Několik hodin jsme se, sit venia verbo, hrabali Paně Marii pod sukní.
Průser je v tom, že dogma o věčném panenství říká ante partu in parte et post partem. Před, při i po porodu. To není biblicky doloženo, ale součást katolické tradice O_O
Nechme gynekologii stranou o tu tady IMHO nejde! To celý totiž souvisí s jinou tradicí o tom, že Matka Boží byla bez osobního i dědičnýho hříchu. Tak a protože podle prastarých moralistů jakákoli sexuální aktivita, byť manželská  a za účelem plození potomstva a jakýkoli orgasmus s sebou nese byť lehký, ale v každém případě hřích - ??? To už dnes takhle vnímá jen pár věčně včerejších ???  Tak tady máme tohle gynekologické dogma. Tak ať si to každý přibere jak chce, stejně o mě ženužka říká, zě jsem šolometskej :D

13 Kerria Kerria | Web | 21. ledna 2012 v 22:55 | Reagovat

[11]: Co třebas nápis na podstavci? Už si to nepamatuju úplně přesně, ale stálo tam něco jako: "Svatá Marie, matko Boží pros za nás hříšné." ;-) Bylo by dost neobvyklé, kdyby nad tím nápisem stála sv. Alžběta, Barbora, Terezie nebo nějaká jiná.

14 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 22:56 | Reagovat

[13]: Nebo Máří Magdaléna...

15 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 23:00 | Reagovat

Mně vždy udivuje, že se někdo těmito tématy zabývá. Na úrovni žen v oranžovém nebo na úrovni teologie. K ničemu to stejně není. Mně je úplně jedno, jak byl Ježíš počat a jestli jeho matka byla panna. Mou víru v něj by to nijak neovlivnilo.

16 Kerria Kerria | Web | 21. ledna 2012 v 23:04 | Reagovat

[12]: Dědičný hřích je jedna z věcí, kvůli nimž považuju katolické učení za poněkud pomýlené. Odmítám nést vinu za věci které jsem nemohla žádným způsobem ovlivnit.

17 Kerria Kerria | Web | 21. ledna 2012 v 23:06 | Reagovat

[14]: Nevím o tom, že Máří Magdalena by byla matkou Boží. Někteří jen spekulují, že by mohla být Ježíšovou ženou, ale určitě ne v době baroka, z níž pocházejí ony sochy.

18 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 23:22 | Reagovat

[16]: A jak bys to ovlivnila? Nalepila bys tam jablko vteřinovým lepidlem zpět? :-) Podle mě vůbec nevíme, co ovlivňuje dominula, teď a dobudoucna. Já věřím spíše časovému kruhu než křesťnaksé časové přímce. S manželem tady o tom debatujeme a došli jsem k závěru, že možná celibátníci tohle dogma o neposkvrněné Panně Marii před, při a po promýšleli tak důmyslně, protože aspoň tady se mohli otevřene bavit o sexu:-) Panna maria zůstala neposkvrněnou i po produ, protože při porodu někteér ženy mohou mít orgasmus. Panna Maria nemohla mít podle nich orgasmus, jinak by už nebyla neposkvrněná, tak radši vymysleli, že i po porodu zůstala panneská blána. Amen. Končím s tímto tématem:-), neb se nechci o těchto lidech bavit takto odosobněně:-)
P.S. Praguois je můj manžel:-)

19 David Tygr Bachmann David Tygr Bachmann | E-mail | Web | 21. ledna 2012 v 23:26 | Reagovat

[16]: O dědičném hříchu hovoří všechny křesťanské církve. Tedy nejen ta katolická. A nést ho nemusíš. Příjmeš-li Krista jako spasitele a dáš se pokřtít, už jsi z dědičného hříchu vyňatá.

20 Pérák Pérák | Web | 21. ledna 2012 v 23:35 | Reagovat

[13]: Ano i takto lze rozpoznat svaté, ovšem pravděpodobnost že socha je označena popisem není příliš vysoká, a to buď proto že sochař tak neučinil, neboť předpokládal že postačí rozpoznávací znak, nebo se vlivem klimatických proměn nápis vytratil. Ale to jen na okraj :-)

Jinak panna Marie jako jedna z mála má velmi znatelné rozpoznávací znaky a tím mohou být např.:
v prvé řadě jako Madona s Ježíškem v náručí, či s korunovačními klenoty, svatozáří lemovanou dvanácti hvězdami, v sousoší pak s ukřižovaným Ježíšem v objetí (tzv. pieta), ovšem nejznámější je v sousoší sv. Josefa a s jezulátkem (tzv. svatá rodina), ale našli by se i další znaky jako korunovace, nanebevzetí apod. :-)

Doufám, že jsem tímto stručným výkladem nikoho nijak nepohoršil :-)

21 PraguoisLiborius PraguoisLiborius | 21. ledna 2012 v 23:35 | Reagovat

[19]:
Amen,  hallelu JA

22 Pérák Pérák | Web | 21. ledna 2012 v 23:42 | Reagovat

Mimochodem článek se mi velmi líbil, neboť vypovídá o tom, že i obyčejní lidé přemýšlí a filozofují nad něčím co by je kolikrát v životě ani nenapadlo řešit. :-)

23 Praguois Praguois | 21. ledna 2012 v 23:49 | Reagovat

[18]:
No, milášek, aby Tě Hospodin Bůh ve své nekonečné do rotě s těma tvejma kruhama nevyslyšel :-D LoL

24 mauron mauron | 21. ledna 2012 v 23:53 | Reagovat

Stejně není co řešit. V tomhle globalizovaném světě dokonale využilo globalizace jen jedno náboženství - islám. A ten, především díky vysoké natalitě a hlubokému přesvědčení svých oveček, jednou na světě bohužel kompletně zvítězí. Možná sami zjistíme, že je velmi zdravé dělat pětkrát denně rozcvičku na koberečku a nenechat se furt rozptylovat sexuálními podněty a alkoholem ;-)

25 Pérák Pérák | Web | 21. ledna 2012 v 23:58 | Reagovat

[24]: Na tímto tématem jsem již taky teoretizoval! viz. http://perakfany.blog.cz/1103/hrozi-islamizace-evropy#komentare

26 Kerria Kerria | Web | 22. ledna 2012 v 0:39 | Reagovat

[15]: Proč tě to udivuje? Mě přijde normální, že když někdo něčemu nerozumí, tak o tom přemýšlí a hledá nějaké vysvětlení.

[18]: Také se s tebou nechci pouštět do teologických diskuzí. Pro mě je vodítkem Bible a tam jsem o těchto "sporných" věcech zatím nic jednoznačného nenašla. Vysvětlení a výklad církve mě nezajímá. Jsem přesvědčená, že Bůh nám skrze Písmo svaté řekl to co chtěl, tak jak chtěl a tak jak to skutečně myslel. Takže výklady, že něco je myšleno jinak než je psáno považuju za církevní "nadstavbu" která vznikala na základě toho, co se zrovna církvi hodilo.

27 Kerria Kerria | Web | 22. ledna 2012 v 0:48 | Reagovat

[19]: Kdysi jsem asi 2 roky chodila do církevnho shromáždění. O dědičném hříchu jsem tam nikdy neslyšela. Tenkrát jsem se nechala i pokřtít.

28 Kerria Kerria | Web | 22. ledna 2012 v 0:50 | Reagovat

[24]: Obávám se, že v tomto máš pravdu. Snad mě nechají v klidu dožít ten můj život a nebudu muset dělat opičky a tlouct hlavou o zem směrem k východu. :-)

29 Janinka Janinka | Web | 22. ledna 2012 v 10:47 | Reagovat

Diskuze pod článkem je na mně moc složitá, možná to mají na svědomí moje blonďaté vlasy, ví Bůh :-).
V každém případě mě článek velmi pobavil, víc takových rozhovorů by nebylo? :-D

30 signoraa signoraa | Web | 22. ledna 2012 v 11:42 | Reagovat

Jsem na tom podobně, jako Janinka. Krom toho, že jsem blond, jsem navíc i nepokřtěná.
Rozhovor před kostelem opravdu neměl chybu. :-D

31 Interesting Lý<33 Interesting Lý<33 | Web | 22. ledna 2012 v 19:12 | Reagovat

Miluju vtipněji pojatá téma týdne. Přece jenom když se bavíme o nevinnosti, každej to bere tak vážně, že už jim to ani nežeru :D
jinak souhlasím :)Velmi zajímavý článek ;)
Jestli se chceš dočíst také nějaké názory, tak se podívej ke mně ..;))

32 mauron mauron | 24. ledna 2012 v 22:10 | Reagovat

Jen pro zajímavost. Ježíš se samozřejmě narodil jako klasický kluk a jeho matka panna nebyla. To o sobě začal prohlašovat až založil svou církev, protože to bylo absolutně logické. Právě toto je totiž stejné pro všechny kdo se považují za boží syny na zemi. A bylo jich opravdu hodně už dávno před Kristem. Prakticky všechno co je spojováno s Kristem bylo už o 3000 let dříve s egyptským bohem Horem včetně způsobu smrti a zázraků, stejně tak jako s jinými božími zástupci. Hodně dobře je to popsánu na začátku filmu Zeitgeist. Těch prvních devět minut skutečně stojí zato:
http://www.youtube.com/watch?v=LvzoJskUBfU

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama