Na reklamy nereaguju, okamžitě je mažu a pisatele blokuju!

Lost In Shocking Parentheses (LISP)

31. října 2010 v 18:43 | Kerria |  Postřehy studenta
Předpokládám, že stálí návštěvníci zaznamenali pokles aktivity na tomto blogu. Ne, není to tím, že už bych neměla co říct. Pořád se kolem děje spousta věcí, které stojí za zmínku. Klidně bych mohla přidávat i tři články denně. Jenže není čas svoje názory a myšlenkové pochody sepisovat. Samotnou mě to mrzí, protože mě blogování docela chytlo a líbí se mi.

Domácí úkol

S nastupujícím podzimem jsem se vrátila ke svým pravidelným aktivitám (tajči a mimiklub) a letos k tomu přibyly i nějaké nové, hlavně VŠ. Právě kvůli studiu zanedbávám svůj blog. Průměrně bych měla vstřebat 20-25 stran textu denně. Nejen přečíst, ale hlavně pochopit o čem to vlastně je a alespoň něco si z toho zapamatovat, aby bylo další den na co navázat a hlavně, abych mohla vypracovat domácí úkoly.

Jako první jsem se vrhla na skripta a úlohy z paradigmat programování. Jelikož nám na přednáškách všichni tři profesoři bez rozdílu tvrdili, že je to náš nejtěžší předmět, tak jsem chtěla mít na vypracování co nevíce času.

Programujeme  v jazyce ze skupiny LISP. Ačkoliv vysvětlení zkratky je daleko prozaičtější (LISt Procesing) mezi programátory se ujalo jiné, zato poměrně přesně vystihující podstatu programování v tomto jazyce  - ztracen v příšerných závorkách. Ano, závorky jsou (nejspíš) jednou z podstat samotného programování. Jakákoliv chyba v závorkách negativně ovlivní výsledek celého programu, podobně jako to známe z matematiky.  V tom množství závorek se však hrozně špatně hledá.

A tady je už moje domácí cvičení. Obrovskou výhodou je, že si člověk může okamžitě sám zkontrolovat, jestli to má dobře. Pokud to funguje a vrací to správné výsledky, tak není pochyb, že je to dobře a můžu to tedy v klídku odeslat ke kontrole. Pro mě je velkým přínosem, že odpadá nervozita z čekání na hodnocení. Jsem si na 99 % jistá, že dostanu plný počet bodů. To jedno procento si nechávám pro případ, kdyby mi profesor vytknul, že se to dá udělat nějak jednodušeji.

Jestli vás zajímá, co to vlastně je, tak vězte, že jsou to velmi jednoduché prográmky, nebo přesněji jen procedury. První dvě cvičení jsou poměrně jednoduchá. Ke správnému řešení je potřeba si zopakovat základy matematiky, protože jde o vyřešení matematických úloh. Třetí cvičení je procedura, ktera má za úkol zjistit, jestli je číslo kladné nebo záporné. Páté cvičení je podobné, jen výsledek vrací v jiné podobě. Poslední cvičení převádí čas v hodinách, minutách a sekundách na sekundy. Nejvíc mi dalo zabrat cvičení čtyři. Zde jsme měli za úkol realizovat logickou spojku implikace, k čemuž jsem potřebovala nejprve nastudovat, co to vlastně ta implikace je a jak by to tedy mělo asi fungovat. Následně jsem proceduru tvořila metodou pokus-omyl, ale stále se nedařilo. Projížděla jsem skripta tam i zpět, až k místu, kde jsme skončili na přednášce. Pak jsem stejně projížděla slejdy z přednášky a na poslední stránce mě trklo do oka, že se máme seznámit s dalšími příkazy. Hledala jsem znovu ve skriptech a našla o pár stránek dál. Tam už byly i vzorové příklady, jak naprogramovat podobnou funkci. Bylo vymalováno!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 31. října 2010 v 19:11 | Reagovat

Z programátorského desatera:

Programátor dělá, co umí, počítač si dělá, co chce!

2 Janinka Janinka | Web | 1. listopadu 2010 v 9:51 | Reagovat

Vždycky jsem si myslela, že v té hlavě nemám úplně vymeteno, ale po přečtení tohohle... 8-O O_O

3 Neriah Neriah | Web | 1. listopadu 2010 v 15:26 | Reagovat

Naštěstí mě nápad, že bych mohla jít studovat informatiku, přešel už před rokem, protože z tohoto článku jsem nic nepochopila a navíc já a matika nejsme kamarádi. :D Jsem zvědavá na spolužáka, co ji chce studovat a má velké problémy s matikou.

4 mauron mauron | 1. listopadu 2010 v 23:02 | Reagovat

Zas to není s těma závorkama tak strašné. Pokud nějaká chybí nebo přebývá, překladač to hned pozná a upozorní. No a samozřejmě jsou editory, které vám při umístění kurzoru na nějakou závorku hned rozsvítí tu odpovídající z druhé strany, takže hned víte co do bloku patří a co už ne.
No a pokud chcete jazyk bez blokových závorek, zkuste Python - příslušnost k bloku je dána jen správným odsazením řádku. V Javě nebo C++ budete už ty bloky závorkama otevírat a zavírat úplně automaticky.
Jen k tomu cvičení 3: Nula vám vychází záporná. Možná by to chtělo:
..
if (>  0 x) #f #t)))

Ale záleží na přesném zadání.

5 kerria kerria | Web | 2. listopadu 2010 v 7:52 | Reagovat

[1]: Je to pěkné, ale stejně si myslím, že počítač dělá to, co se mu řekne. Záleží na tom, jestli to programátor umí říct.

[4]: Díky, až si nebudu vědět rady, alespoň vím, kam se obrátit pro nápovědu. Do článku jsem to trošku zjednodušila - "vracet pravdu na kladné číslo", 0 není ani kladná ani záporná. Myslím, že si na závorky časem zvyknu, jen tady tak vypisuju první dojmy ze studií, ono asi není žádná sranda v mým věku studovat cokoliv. ;-)

6 DG DG | E-mail | 4. listopadu 2010 v 16:47 | Reagovat

Mě by zajímalo, musíš za studium platit?

7 Kerria Kerria | Web | 4. listopadu 2010 v 17:16 | Reagovat

[6]: Zatím nemusím, je to moje první VŠ. Můžeš zdarma studovat 4 roky bakalářského studia za celý život. Stejně potom máš zatím zdarma 3 roky magisterského studia.

8 Mami Mami | Web | 4. listopadu 2010 v 21:10 | Reagovat

Fíha, to jsi to studium vzala opravdu zhurta. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama