Na reklamy nereaguju, okamžitě je mažu a pisatele blokuju!

Návštěvnost a propagace

9. srpna 2010 v 19:50 | Kerria |  Svět blogu
Návštěvnost je jednou z nejdůležitějších věcí při blogování. Kdo tvrdí, že ho nezajímá, lže. Proč by jinak zveřejňoval své myšlenky na internetu, když nestojí o to, aby to lidé četli. To si můžu psát a ukládat jen do nějaké složky v PC...


Takže návštěvnost je důležitá. Každý chce vědět, jestli ty jeho výmysly někdo čte. A čím víc lidí je čte tím více nové inspirace formou komentářů autor dostane. Jenže blogů je moc a ještě více článků. Všimli jste si, kolik článků vyjde každou minutu? Tak schválně - já jich napočítala cca 15-20. Za deset minut je to 150-200 článků . V takovém množství ten náš rychle a snadno zapadne a už ho nikdo nikdy nenajde.

Proto spousta blogerů řeší otázku propagace svého blogu. To jde udělat dvěma způsoby: Dobře nebo Špatně. Takže než začnete svůj blog jakkoliv propagovat, rozhodněte se, co je pro vás důležitější: Aby to lidé skutečně četli? Nebo vám stačí jen závratné čísílko na počítadle?

Jedním z nejhorších způsobů propagace je psaní reklam na svůj blog do komentářům ostatním blogerům. Nevím, nikdy jsem to nezkoušela, ale zdá se mi, že je to příliš mnoho práce s malým efektem. Ruku na srdce, kolik lidí to asi tak přiláká?

Dalším hloupým způsobem je zneužití tématu týdne. Ano, téma týdne tu slouží nejen k vyjádření vlastních názorů k nějaké konkrétní věci. Zároveň je to také výborný způsob propagace, protože tyto články čte spousta lidí. Jenže k tématu píšou i lidé, kteří nemají absolutně co říct. Vždycky mě otráví, když otevřu nějaký článek a tam je jen jediná věta, mnohdy ještě ve stylu: "Nevím co k tomu říct, tak si počkám na příště."

Ještě jsem slyšela o jednom způsobu, jak zvýšit návštěvnost. Někde na internetu (a pravděpodobně i na mnoha blozích) existuje článek, který je údajně sestaven ze slov nejčastěji vyhledávaných službou google. Pokud si takový článek na blog umístíte, zvýšíte si tím pravděpodobnost, že k vám někdo náhodně zavítá. Jenže podle mě je to podvod. Ten člověk hledá nějaké konkrétní informace a místo toho se mu otevře nesmyslný blábol.

Takže tudy raději ne!

Ale jak si tedy zvýšit návštěvnost, tak aby to bylo účinné?

  1. Čti, co píší ostatní blogeři. Asi to nejlepší máš na výběr na titulní straně blog.cz. Opravdu zajímavé články najdeš v Autorském klubu. A jak jsem zmínila před chvíli, ani téma týdne není tak úplně k zahození. Pokud máš k článku co říct, řekni to v komentáři. Neboj se trošku rozepsat, jedno či dvouslovné komentáře nikoho nezaujmou. Hlavně si nezapomeň vyplnit adresu svého blogu. Zajímavý komentář funguje líp než hloupá reklama.
  2. Jistě sis povšiml, že je dost obtížné zařídit, aby se zveřejněný článek dostal do výpisu nejnovějších na titulní straně. A i kdyby se ti to podařilo, šance, že si ho tam někdo povšimne je minimální. Zkušení blogeři tento výpis ignorují, protože 90% jsou hlouposti. Pokud chceš tedy mít svůj článek na titulce, zamysli se nad tématem týdne a zkus něco zajímavého zplodit. Pokud ti téma sedne, můžeš klidně napsat článků i více, nikomu to vadit nebude. Pokud nemáš k tématu co říct, tak raději nic nepiš, proč si zbytečně kazit pověst.
  3. A pak je tu ještě autorský klub. Jeho cílem je sdružovat blogy, jejichž obsah je autorský (= vlastní tvorba). Členové klubu mají zajištěnou propagaci svých článků na titulní straně blog.cz. Členství je vázáno na splnění určitých podmínek. Pokud máš pocit, že tvůj blog tyto podmínky splňuje, klidně se přihlaš a trpělivě čekej. V současné době je příliš mnoho zájemců a tak přijímání nových členů trvá měsíc i déle.
  4. Stále ti to nestačí? Pak mám ještě jeden trik. Občas něco pošli na nějaký hodně známý veřejný portál. Někam, kam chodí stovky i tisíce lidí. Čím kontroverznější téma, tím lépe. Mnoho jich potom přijde ti osobně vynadat na tvůj blog. A je šance, že někteří se stanou pravidelnými hosty.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Uzavřená Uzavřená | Web | 9. srpna 2010 v 20:13 | Reagovat

Přesně tak, koho nezajímá návštěvnost ten lže, sama zvědavě koukám kolik lidí přijde, a někdy se počítadlo pohybuje kolem 60. Za to jsem vždy vděčná ale o to vděčnější jsem za komentáře.

Je hodně kvalitních blogu a konkurence je vysoká, chce to prorazit s originálním nápadem.

2 karaipuku karaipuku | E-mail | Web | 9. srpna 2010 v 20:25 | Reagovat

Souhlasím,kdo tvrdí že ho návštěvnost nezajímá kecá.Ale lepší 5 lidí kteří si článek opravdu přečtou než 100 z nichž mi každý druhý zanechá vzkaz typu SÍÍÍÍM HLÁÁÁÁSNI DŮŮŮŮLEŽITÉ nebo HEZŮŮŮŮŮ KOUKNI NA MŮJ

3 Sikar Sikar | Web | 9. srpna 2010 v 20:25 | Reagovat

No jo, reklamy v komentářích. To aspoň člověk ví, na čem je, ale někteří tihle spameři už tuší, že jim na reklamu nikdo neskočí, tak pod jakýkoliv článek (i kdyby v něm člověk psal, že mu umřela babička) napíše "pěkný!", čímž dá opět jen najevo, že to nečetl a je tu putna, jenom doufá, že ze zvědavosti koukneme na jeho blog.

4 dadulka dadulka | Web | 9. srpna 2010 v 20:32 | Reagovat

Zajímavých a přínosných komentářů je bohužel jako šafránu (ono o moc více není ani opravdu zajímavých blogů). Já se vždy držela pravidla "bloguji pro sebe". Návštěvnost a hezké komentáře potěší, ale pouze kvůli nim bych se s články netvořila. A už vůbec ne kvůli číslu na počítadle :-)

5 kerria kerria | Web | 9. srpna 2010 v 20:54 | Reagovat

[4]: To se nijak nevylučuje. :-)

[2]: Mě možná trošku pomohla ta červená větička pod záhlavím. Od doby co ji tam mám, je reklam podstatně méně.

6 Janinka Janinka | Web | 9. srpna 2010 v 21:03 | Reagovat

[4]: Přesně tak. Svůj blog mám spíš jako místo k (promiňte mi ten výraz) "vyblití" svých problémů a myšlenek. A kdo chce, ať čte, kdo ne, ať nechá být, mě se kvůli tomu svět nezboří, je na něm spoustu jiných hezkých věcí, než komentáře a čísla na počítadle :-D

7 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. srpna 2010 v 21:22 | Reagovat

Když je je reklama vtipná, tak přiju.
Anebo se poradím s Cyberštamgastem.

Mně jde o komentáře.
Rozpoutat smršť jejich (messages storming) pod mým článkem.
Dřív jsem si naivně myslel, že to bude jakási kritická dišputace, ale teď jsem vděčen i za lakonická zvolání typu "Kilroy was here".
I když ... pod posledním článkem objevily se dvě hlášky, že se mi na blogu chce kdosi zahnízdit. Tihleti permanentní rezidenti jsou pro návštěvnost blogu pravé požehnání.
Podporujte hnízdění. A zateplujte pelíšky svých fanoušků. Založte si fan club.

8 Mami Mami | Web | 9. srpna 2010 v 23:05 | Reagovat

Par pratel staci mit... Mam radost z opakovanych navstev a komentaru. Kazdy novy je vitan, ale nikoho nenutim, aby cetl vsechny me vyplody. Cas je drahy. Sem se vracim rada, dokonce mam ulozenou zalozku v mobilu, abych mohla zkouknout nove jeste pred snidani a v terenu.

9 Malkiel Heterokláda Malkiel Heterokláda | 10. srpna 2010 v 1:38 | Reagovat

Já osobně upřednostňuji tzv. hloubku návštěv před kvantitou. Je mi milejší, když mi tam přijde třeba jen pět lidí a každý se zdrží na mém blogu třeba půl hodiny, než když tam přijde sto lidí a každý se tam zdrží jednu sekundu. Potom vím, že moji "tvorbu" někdo opravdu čte. Za tím účelem je dobré nainstalovat si Google Analytics. Tam se bloger přesně dozví kdo, jak dlouho a kolik stránek si prohlédl. Ta finta s nejpoužívanějšími slovy nemůže fungovat, protože Google pořadí výsledků hledání určuje podle frekventovanosti stránek. Když si nějaký čičmunda napíše hodně používané slovo, tak má smůlu, protože se objeví až na konci všech třeba 150 tisíc nalezených výsledků a tam nemá šanci, že by se k němu vůbec někdo prolistoval.

10 Malkiel Heterokláda Malkiel Heterokláda | 10. srpna 2010 v 1:43 | Reagovat

[8]: Ano, mám tady pár častých čtenářek a ty vždy na svém blogu rád vidím. ;-) Raději než sto anonymních průchozích, kteří mi někdy jen vynadají a jdou zase dál. ;-)  :D

11 Malkiel Heterokláda Malkiel Heterokláda | 10. srpna 2010 v 1:46 | Reagovat

[7]: Mně se v poslední době docela daří smrště rozpoutávat, aniž bych mnohdy chtěl a ne vždy z toho mívám radost Někteří lidé jsou prostě moc chytlaví a jak to začne sklouzávat k vulgaritám a osobním urážkám, tak je to k ničemu.

12 kerria kerria | Web | 10. srpna 2010 v 9:47 | Reagovat

[9]: Taky jsem raději, když se čtenář zdrží a ještě víc, když se vyjádří. Jenže taky platí, napřed musí ti lidičky ten můj blog vůbec objevit, aby se mohli zdržet. Je potřeba je nějak přilákat.

[11]: A ty se divíš? :-D Zapomněla jsem napsat bod č.5: Čím extravagantnější názor, tím víc lidí si ho přečte a okomentuje. I když to tak úplně neplatí, někteří ti vynadají hned po přečtení první věty. :-D :-D  :-D

13 kerria kerria | Web | 10. srpna 2010 v 9:51 | Reagovat

[8]: Taky se k tobě ráda vracím, ale k posledním článkům jaksi nemám co říct. Jsou pěkné a dobře se čtou - hudbu 90. let moc neznám ani to ostatní. Nerada píšu jednoslovné komentáře, tak si počkám na další.

14 kerria kerria | Web | 10. srpna 2010 v 9:55 | Reagovat

[7]: Tvůj blog je pro mě něco jako vyšši level. Zatím mu moc nerozumím. :-(

15 Malkiel Malkiel | 10. srpna 2010 v 10:51 | Reagovat

[14]: Třeba on taky ne. :-D

16 Mami Mami | Web | 10. srpna 2010 v 13:19 | Reagovat

[9]:Tak to asi vis, kolikrat jsem tam za minulych par dni nakoukla a netrpelive cekala na dalsi clanek nebo komentar, az se mi z toho udelaly puchyre na palci (vetsinou nakukuju pres mobil).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama